The Picture of Dorian Gray, Oscar Wilde/ Slika Dorijana Greja, Oskar Vajld

By Katarina - 1/26/2017



Dobrodošli u moj novi post!

Današnji dan započinjem mojom prvom book recenzijom i preporukom. Nisam još uvek sigurna oko sadržaja iste, koliko će biti opširna, koliko ozbiljna. Krećem "na slepo" pa ćemo videti usput.

Slika Dorijana Greja je klasik svetske književnosti u kojem čuveni irski pisac Oskar Vajld piše o mladom čoveku koji u jednom trenutku shvata da želi zauvek sačuvati svoju lepotu, svoj besprekorni izgled, u zamenu za svoju dušu, kada bi to bilo moguće. Ili je moguće? 
Slikar, Bazil Holvard, naslikao je uljani portret mladog Dorijana, kome se neskriveno divio.
Lord Henri postaje zajednički prijatelj čiji je loš uticaj probudio sve Dorijanove skrivene želje i fantazije.
U Dorijanovom dogovoru sa đavolom, nenamerno i ne znajući, učestvuju obojica. Slika će čuvati njegove grehove, sakriti njegov nemoral, njegovu okrutnost, nehumanost i narcisoidnost.

Ovo je roman koji sam prvi put pročitala u osnovnoj školi, ali sam pre toga pogledala i film na tadašnjem Trećem kanalu. U pitanju je ekranizacija iz 1945. godine. I zaljubila sam se. Ne u Dorijana Greja (možda samo malo :) ), u film. 
Knjiga je bila nešto još bolje, sadržajnije i upečatljivije. Još uvek pamtim moje oduševljenje stilom pisanja, opisom engleske magle i mračnih ulica, kasnih noćnih razgovora. Kao da sam znala da ću voleti književnost 19. veka. 
Imam staro Deretino izdanje koje mi je jedno od najdražih na polici.

Oskar Vajld je o svojim junacima rekao:
Bazil Holvard (slikar) je ono kako ja vidim sebe,
Lord Henri je ono kako me svet vidi, 
Dorijan Grej je ono što bih želeo da budem.

Hmmm?
Ako poznajemo bar malo život Oskara Vajlda, znamo da je u svoje vreme bio kontroverzna (mada ne volim izraz) ličnost, u čemu je, čini mi se, uživao. :)

Da li ste pročitali ovaj roman? Nadam se da neki od vas jesu i da ću u komentarima čuti vaše utiske. Preporučujem ga svakom uzrastu!






  • Share:

You Might Also Like

37 коментара

  1. Odlican post, draga! Nisam procitala knjigu o kojoj si pricala u ovom postu, ali po tvojim rijecima ne sumnjam da je odlicna. Nadam se da cu je uskoro procitati ako nadjem knjigu u knjizarama. <3

    leylaslifee.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naći ćeš je sigurno, uvek je aktuelna! :)
      Javi utiske!

      Избриши
  2. Knjiga je mnogo lepa, a recenzija još bolja. Nisam čitala ovu knjigu, ali ako je sve istina ovo što si rekla o ovoj knjizi ona je na broju 1 za konjige koje treba pročitati. Novi post je na mom blogu: laAdda

    ОдговориИзбриши
  3. Odlična recenzija. Dopada mi se opis knjige i nadam se da ću je nekad pročitati. :)


    Anja's world

    ОдговориИзбриши
  4. Loving the post! Have a wonderful weekend:)

    irinathayer.com

    ОдговориИзбриши
  5. Knjiga mi se ovako na prvi pogled dopada, post je super:)

    http://sosihappylife.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  6. Nice post!
    Do you want follow each other on GFC? If yes, tell me on my blog and I will follow you back
    Best wishes, Moni from Glam & Shine

    ОдговориИзбриши
  7. nice picture :)

    do you want to follow each other on gfc? if yes, let me know on my blog and i will follow you back :)

    ОдговориИзбриши
  8. beautiful book!!

    blog: www.fashi0n-m0de.blogspot.it
    youtube: https://www.youtube.com/enricasciarretta-fashionmode

    ОдговориИзбриши
  9. Fantastičan post.Nisam čula ranije za ovu knjigu,ali mi deluje zanimljivo.Potražiću više o njoj na internetu.Novi sam član! :) <3

    http://patheticblonde.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti na lepom komentaru!
      Potraži je, nećeš se pokajati. :)

      Избриши
  10. Świetna lektura! :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  11. http://0chiclife0.blogspot.ba/ follow me and i will back

    ОдговориИзбриши
  12. Such a lovely blog, my dear! I followed u back :)

    thebrunettetofu.blogspot.pt

    ОдговориИзбриши
  13. Super post, nisam procitala knjigu. Ali deluje mi jako zanimljivo. <3

    http://mirjanafashion.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  14. Nisam pročitala knjigu, a i bilo mi je teško pored ovog preslatkog sata uopće se fokusirati na nju... Krasan post :)

    Novi post na...
    Kalopsia

    ОдговориИзбриши
  15. this watches is amazing! :)
    I love your blog.
    I follow you
    Please, follow me back :))
    My blog(Click)♥

    ОдговориИзбриши
  16. Odlična rezencija . Nikad nisam čuo za tu knjigu al čini se zanimljiva :D .
    Posjeti moj blog: SamooLuka

    ОдговориИзбриши
  17. Lepo si se dotakla suštine, i meni se knjiga dopada :)
    Taupe Candy

    ОдговориИзбриши