Old Hollywood movies

2/17/2017 Katarina 34 Comments


Jedno od mojih dugogodišnjih interesovanja je svakako staro doba Holivuda iliti Hollywood's golden age.
Ne znam ni sama koliko sam filmova gledala, koliko dokumentaraca, koliko biografija slavnih glumaca pročitala.
Gledanje svakog pojedinog filma nije samo to, gledanje filma od prosečnih sat i po vremena. Uvek je praćeno čitanjem kritika, zanimljivosti tokom snimanja filma, saznanjima o karijerama glumaca. Ta "istraživanja" me odvedu u nepoznato, do novih glumaca i novih filmskih ostvarenja.

Takav Holivud bio je daleko od današnjeg. Pun skandala, afera, zataškavanja. Istina je da danas toga ima u mnogo većoj meri, ali se i ne zataškava. Filmske kuće su zahtevale mnogo, uslovljavale mnogo, a sem novca, malo davale i dozvoljavale, pa su životi najpoznatijih glumaca često i sami bili dostojni velike holivudske filmske priče!
Neretko, što su bili uspešniji, to su postajali nesrećniji.




Moje omiljeno doba trajalo je od '30-tih do '60-tih godina XX veka. Tokom tog perioda Holivud se razvijao, filmske zvezde su se smenjivale, brojni filmovi snimali, a filmovi su ostajali jednom rečju _ bezazleni. Koju god temu da su obrađivali, svi su bili upravo takvi.
Glumci su bili u ulozi savršenih džentlmena, a žene najčešće femme fatale. Glamur je jedna od najbitnijih stavki, a njoj i vizuelno doprinosi crno-bela tehnika.

Nakon ovakvog uvoda, ispravno je da ovaj post to i ostane _ uvod u brojne priče i preporuke starih holivudskih filmova, uvod u pisanija o filmskim žanrovima i o samim glumcima.

Da li volite i gledate stare filmove?
Krenite sa mnom u avanturu!

Pridružite mi se u komentarisanju brojnih filmova, u razmenjivanju utisaka i informacija. Posebno volim kada saznam o odgledanom ostvarenju nešto novo.

Filmovi su neiscrpna inspiracija!










You Might Also Like

34 коментара:

  1. Zanimljiv post draga, crno-beli filmovi su, bar meni, tako opuštajuči i smirajći. Sve te haljine i odela iz starijih holivudskih filmova kao i crno beli prikaz su presavršeni ♥

    Die with memories,not dreams

    ОдговориИзбриши
  2. Jako zanimljiva tema, a da napomenem da si jako lijepo ovo napisala.
    Iako nisam toliki fan starih filmova, znam ih pogledati s vremena na vrijeme.

    everydayema.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  3. Odličan post! :)
    Moj omiljeni film je definitivno Casablanca. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti! :)
      Iako meni njihova ljubavna priča nije bila upečatljiva u filmu, njih dvoje (Bogart i Bergman) su velikani sami za sebe, a film decenijama živi svoj život kao jedan od najboljih filmova ikada.

      Избриши
  4. Odlican post, veoma lepo napisan ❤ vidi se da uživaš u tim filmovima, i zbog tvog posta, planiram da pogledam neki ❤❤


    https://aandymm.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  5. Very nice pictures!
    xx

    Eli

    www.acurlystyle.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Jako si me zainteresovala ovim postom da i sama istražim ovo.Mnogo mi se dopao i sam način na koji si nam ovo prikazala.:)

    ОдговориИзбриши
  7. Hey!
    I saw your blog and I liked, I am following u now and I hope u can visit my blog and follow me back, great post.
    Kisses ^^

    ОдговориИзбриши
  8. Odlican post, dugo nisam procitala nesto sto me je ovoliko zainteresovalo, inspirisala si me da pogledam neki film :) Javljam utiske :)♥

    http://janalukic.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  9. Great!!
    xoxo
    https://direitoporlinhastortas-id.blogspot.pt/

    ОдговориИзбриши